niedziela, 8 lipca 2012

#85 Inne zastosowanie opiekacza

Opiekacz to taki mały piekarnik, prawda? Więc czemu nie użyć by go właśnie z piekarniczym przytupem? Ja oczywiście bawiłam się wyłącznie ze składnikami, które wolno mi jeść. Ale już wyobrażam sobie jakie cuda moglibyście wyczarować mając do dyspozycji jaja, mleko, jogurt, czekoladę. Ciastka w śniadaniowym stylu w kilka minut - wyśmienicie :)


Ciastka z opiekacza 
bez glutenu, jaj, nabiału
(8 sztuk) 


1/2 szkl. wody
2 łyżki mąki (u mnie gryczana)
2 łyżki płatków (u mnie gryczane)
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1/2 łyżeczki sody + proszku do pieczenia
2 łyżki dżemu (u mnie malinowy)
1 łyżeczka cukru wanilinowego
1,5 łyżki zmielonego lnu + 4-5 łyżek wody


Siemię lniane łączymy z gorącą wodą, mieszamy i odstawiamy aż 'napuchnie'. Do składników mokrych (czyli wody i dżemu) dodajemy składniki suche oraz jeszcze ciepłą mieszankę lnu, dokładnie mieszamy trzepaczką. Rozgrzewamy opiekacz, smarujemy odrobiną tłuszczu i łyżką nakładamy ciasto (nie za dużo, żeby nie wyciekło). Pieczemy około 7 minut (w zależności od mocy opiekacza, mój jest dość leciwy i ma swoje ograniczenia). 


15 komentarzy:

  1. bardzo fajne ciasteczka ,muszę wypróbować ,choć mój opiekacz jest w kształcie myszek Miki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. genialny pomysł!:O
    sama bym w życiu na to nie wpadła! po powrocie do domu na pewno wypróbuję:D

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł z użyciem opiekacza :D muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nieźle to wymyśliłaś!:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawy pomysł! ja robię tylko tosty ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Łał, świetny pomysł!
    Na to bym nie wpadła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy a już nie mówiłam, że uwielbiam Twoje pomysły ? ^^ Nowatorka ! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. oo! genialny pomysł z tymi ciastkami! ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. kurczę, próbowałam takie coś robić tylko z mąką pszenną i mi nie wyszło zupełnie. Spróbuję wg Twojego przepisu i dam znać jak poszło. Pozdrawiam ciepło.
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  10. Super zastosowanie! :) Nie wiem, czy te słabsze, starsze opiekacze sobie poradzą, ale smakowite te ciasteczka bardzo :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o takim wymyśle jeszcze ale po to kuchnia jest, by eksperymentować :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...