poniedziałek, 23 kwietnia 2012

#32 Sałatka ze szpinakiem pod żurawinowym dressingiem

Nie mogłam się zdecydować: na słodko, czy wytrawnie. Poniżej wynik tego dylematu :) To połączenie wszystkiego, co bardzo lubię: szpinak, żurawina, migdały, młoda cebulka. I jajo, jajo na miękko, gdy żółtko wypływa na zewnątrz. Nieskomplikowany dobór składników, a te kolory! 



Sałatka ze szpinakiem, jajkiem, prażonymi migdałami i dressingiem żurawinowym

Na jedną porcję:
szpinak baby
2 jajka
cebula dymka
garść płatków migdałowych

Dressing:
1 łyżka dżemu żurawinowego
1 łyżeczka miodu płynnego
1 łyżka oliwy
sól, pieprz

Szpinak umyć i rozłożyć na dużym talerzu. Dymkę pokroić na krążki. Jaja umieścić w rondelku z wodą, wstawić na ogień i gotować do miękkości (ok 1 minuty od momentu wrzenia). Obrać jaja ze skorupki, delikatnie przekroić na pół i razem z dymką ułożyć na szpinaku. Na małej patelni uprażyć płatki migdałów. Przygotować dressing - wymieszać składniki, przyprawić. Dressingiem dekorujemy sałatkę. Smacznego!



8 komentarzy:

  1. I w moje smaki trafiłaś w punkt! Uwielbiam jajo gotowane na miękko albo w koszulce na sałatkach. A pomysł na sos żurawinowy na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pięknie, smakuje z pewnością obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo apetyczna. Aż zrobiłam się głodna ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Znakomite połączenie. Koniecznie muszę zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Na kolację będzie pyszka. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nigdy nie jadłam takiego szpinaku, zawsze gotowany ;) Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  7. om nom nom, uwielbiam szpinak baby, jadłam dosłownie przed chwilą podobną sałatkę, ale z wędzonym kurczakiem. ;) szkoda, że nie wpadłam tu wcześniej, to bym....chociaż - zaraz zaraz! przecież mogę taką zrobić chociażby jutro! :) pełna torebka szpinaku wszak czeka w lodówie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też dzisiaj kupiłam kolejną paczkę, mimo że poprzednia jeszcze nie skończona. Można by urządzić np. 7-dniowe wyzwanie szpinakowe :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...