niedziela, 6 maja 2012

#43 Grejpfrutowy krem i coś na deser

Jestem ogromną fanką wszystkiego, co kremowe. Pamiętam, że jako małe dziecko wykazywałam ogromne niezadowolenie, gdy nie pozwalano mi jeść budyniu albo kaszki  w ilościach nieograniczonych. Byłam nieznośna! Od kilku lat mam swój ulubiony deser - Tilslørte bondepiker, czyli norweski deser jabłkowy, koniecznie na bazie słonawych digestivów (nigdy nie próbowaliście? spróbujcie!). Cierpliwie czekam, aż pojawi się takie cudo, który zepchnie go z podium :)
Lemon curd gościł u mnie nie raz. Dla mnie to po prostu kolejna wariacja na temat budyniu, ale jaka pyszna! Spełnia wszystkie ważne wymagania - jest kremowy i kwaskowaty. Dlaczego więc nie spróbować z grejpfrutem? Przeciwwskazań brak, oto grejpfrut curd! A przy okazji deser z rabarbarem i resztkami ostatniego wypieku :)



Grapefruit curd 
mała porcja na raz :)


sok wyciśnięty z 1 grejpfruta
1 jajo
3 łyżeczki cukru brązowego
1 łyżeczka masła lub oliwy
0,5 łyżeczki mąki ziemniaczanej 


Wszystkie składniki (poza mąką) umieszczamy w rondelku i na małym ogniu doprowadzamy do wrzenia stale mieszając. Na koniec wlewamy mąkę rozpuszczoną w łyżce wody i jeszcze chwilę gotujemy mieszając do zagęszczenia kremu. 






Rabarbarowe Parfait z kremem grejpfrutowym  
(na jeden pucharek)


porcja grapefruit curd'a
pokruszone resztki kruchego ciasta (u mnie bezglutenowego)
kilka lasek rabarbaru + cukier


Rabarbar obieramy, kroimy na mniejsze kawałki i chwilę dusimy na małym ogniu z cukrem (w ilościach wedle preferencji smakowych, u mnie jest to płaska łyżeczka). W pucharku układamy warstwę pokruszonego ciasta, na to wylewamy grejpfrutowy krem, ponownie pokruszone ciasto, a na wierzchu układamy rabarbar. Smacznego!





2 komentarze:

  1. Rzeczywiście kwaśno dziś u Ciebie - tak jak lubię! Świetne pomysły na błyskawiczne przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe połączenie smaków.

    Digestivey udało mi się dostać dopiero niedawno, ale są świetne!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...